Transvilles (SIMOUV)

Description

Transvilles is the trading name of the Valenciennes public transport network managed by the SIMOUV, an inter-municipality association encompassing the agglomeration communities within the Valenciennes Métropole and Porte du Hainaut urban area, as well as the city of Hornaing, i.e. 75 municipalities in total. Transvilles is also responsible for parking on public roadways and manages the underground car parks of Valenciennes.

The SIMOUV subcontracts the operation of its network to a private company, within the scope of a public service delegation system.

 

Mode(s) of transport offered:

Bus Tram
News

Attestation perturbations

Thu, 05 Dec 2019 14:39:34 +0000

Une attestation des perturbations de ce jeudi 5 décembre est à votre disposition en téléchargement ICI

La navette Luciole prend des vacances pendant les fêtes

Thu, 05 Dec 2019 09:37:39 +0000

La navette Luciole fera courte interruption pendant la période des fêtes de fin d’année, entre le 22 décembre et le 5 janvier. Reprise le lundi 6 janvier 2020.  

Le Cordon, la navette de centre-ville à Valenciennes

Wed, 31 Jul 2019 09:13:09 +0000

Depuis mi-septembre, partez à la découverte du centre-ville à bord de la nouvelle navette Le Cordon.

Grève du 5 décembre - dessertes scolaires

Wed, 04 Dec 2019 08:57:00 +0000

Pour la journée du 5 décembre 2019, les dessertes scolaires vont être perturbées par le mouvement social. Vous trouverez ci-dessous les principales informations concernant chaque établissement scolaire.  N'oubliez pas que pour connaître le trafic en temps réel sur le réseau Transvilles, il vous suffit d'aller sur notre compte Twitter https://twitter.com/transvillesinfo 

Fares and sales outlets Timetables

Areas served:

Valenciennes-Hainaut area

Contact information:

For any urgent request, contact our "Allo Transvilles" service at 03.27.14.52.52 from Monday to Friday, from 9am to 6pm.

In the event of a dispute over the conditions of application of the contract of carriage, you may enter in writing the RATP Group Ombudsman if you are not satisfied with the response provided by the Customer Service Department at the following address: mediateurgroupe.ratp.fr - Médiatrice Groupe RATP - LAC LC12 - 54 quai de la Rapée - 75599 Paris Cedex 12